Spotkaliśmy się po raz pierwszy.
Zapoznaliśmy się z tematami projektowymi.
Najpierw skupiliśmy się na samej idei
metody pracy. „ Projekt jest terminowym zadaniem, wymagającym
podejmowania różnorodnych aktywności, realizowanym samodzielnie
przez uczniów, według wcześniej przygotowanego planu”.
Na tych pierwszych zajęciach wspólnie
określiliśmy:
- nasze cele: prześledzenie drogi „skarbów Bałtyku” z ich środowiska naturalnego aż na nasze talerze
- treść projektu: „Z morza na talerz”
- sposoby realizacji: Zaznajomienie się z jadalnymi gatunkami fauny i flory żyjącej w Morzu Bałtyckim;
- ramy czasowe: terminy spotkań,
- środki działania/zasoby: zastanowiliśmy się nad możliwościami współpracy z lokalnym helskim środowiskiem, uzmysłowiliśmy sobie, że jeśli tylko się do nich zwrócimy, możemy mieć wielu „pomocników” i sprzymierzeńców.
- Adresatów: społeczność szkolna i helska
- wykonawców: przydzieliliśmy sobie wstępne zadania;
- sposoby komunikowania się: tablica informacyjna na której znajdować się powinien harmonogram naszych spotkań i przedsięwzięć.
- sposoby monitorowania wykonywanych zajęć: z tym mieliśmy najwięcej kłopotu. Ustaliliśmy po burzliwej dyskusji, że będziemy wykreślali z naszej listy zadania, które już zrealizowaliśmy.
- sposób prezentacji rezultatów: blog prowadzony do celów konkursowych oraz bezpłatna publikacja zawierająca sprawozdanie z naszego śledztwa, jak przebiega droga z morz na talerz rodzimych gatunków ryb i skorupiaków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz